Szczepienia przeciwko COVID-19 w Gminie Supraśl
Szczepienia w Gminie Supraśl są realizowane
w ramach narodowego programu szczepień m.in.
w następujących placówkach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ):
- Nazwa podmiotu ZNOZ Centrum Medycyny Rodzinnej „Sup-Med.” s.c.
Nazwa punktu szczepień Gabinet Lekarza POZ
Powiat punktu szczepień Białostocki
Miejscowość punktu szczepień Supraśl
Adres Dolna 21, 16-030 Supraśl
Nr telefonu 85/718-35-23
- Nazwa podmiotu NZOZ Medmal s.c.
Nazwa punktu szczepień Gabinet Lekarza POZ
Powiat punktu szczepień Białostocki
Miejscowość punktu szczepień Supraśl
Adres Dolna 19a, 16-030 Supraśl
Nr telefonu 85/718-34-70
- Nazwa podmiotu NZOZ Przychodnia Lekarska Hipokrates
Nazwa punktu szczepień Gabinet Lekarza POZ
Powiat punktu szczepień Białostocki
Miejscowość punktu szczepień Sobolewo
Adres Szosa Baranowicka 80
Nr telefonu 85/740-20-01
Burmistrz Supraśla wyznaczył
koordynatora dowozu do punktów szczepień w Gminie Supraśl osób,
które samodzielnie nie mogą dotrzeć do punktu.
- Uruchomiono też adres mailowy monika.piotrowska@suprasl.pl , na który można kierować zapytania w sprawie dowozu do Punktu Szczepień.
- Informacje o szczepieniach można uzyskać w Punktach Szczepień oraz u koordynatora gminnego w godz.: 7.30 – 15.30 pod nr tel.: 58/733-38-40, 507-839-702.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
JAK ZAREJESTROWAĆ SIĘ NA SZCZEPIENIE?
Zarejestruj się na szczepienie on-line:
https://www.gov.pl/web/szczepimysie
Możesz też zapisać się na szczepienie w następujący sposób:
- bezpośrednio u swojego lekarza rodzinnego,
- w punktach szczepień
- zadzwonić na specjalnie uruchomioną infolinię Narodowego Programu Szczepień (989 lub 22 62 62 989) - możemy zapisać się osobiście lub poprosić o to członka rodziny. Wystarczy, że podamy numer PESEL oraz numer telefonu,
- przez Internetowe Konto Pacjenta.
Po zarejestrowaniu się na szczepienie pacjent otrzyma e-skierowanie. Sam proces umówienia na szczepienie będzie oparty o centralny system e-rejestracji.
Co ważne, podczas umawiania się na szczepienie nie trzeba posiadać numeru e-skierowania. Wystarczające będzie podanie swoich danych osobowych. System automatycznie zweryfikuje ważność e-skierowania.
Pacjent umawiany od razu na dwie wizyty
Pacjent po dokonaniu rezerwacji otrzyma SMS o terminie i miejscu szczepienia. Zostanie wysłane także przypomnienie o szczepieniu na dzień przed planowaną wizytą. Warto wiedzieć, że pacjent od razu umawia się na dwie wizyty, w celu przyjęcia pierwszej i drugiej dawki szczepionki. O dacie drugiego terminu przyjęcia szczepionki także za pośrednictwem SMS-a poinformuje placówka, w której wykonywane będzie szczepienie. Pacjent otrzyma zaświadczenie o szczepieniu, a informacja o przyjętej szczepionce zostanie umieszczona w e-karcie szczepień.
GDZIE WYKONUJE SIĘ SZCZEPIENIA?
Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, szczepienia będą realizowane m.in. w:
- placówkach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ),
- innych stacjonarnych placówkach medycznych,
- mobilnych zespołach szczepiących,
- centrach szczepiennych w szpitalach rezerwowych.
JAK PRZEBIEGA SZCZEPIENIE?
Pacjent, po zgłoszeniu się do wyznaczonego punktu szczepień, zostanie zbadany przez lekarza. Specjalista przeprowadzi z pacjentem wywiad na temat jego stanu zdrowia. Pacjent wypełni też ankietę.
Szczegóły badania zostaną wpisane do dokumentacji medycznej. Jeśli lekarz uzna, że nie ma żadnych przeciwskazań, to pacjent zostanie zaszczepiony. Po szczepieniu będzie musiał odczekać 15-30 minut, by upewnić się, że nie wystąpiła żadna gwałtowna reakcja organizmu.