Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):

www.suprasl.pl

Ogłoszenie nr 329320 - 2016 z dnia 2016-10-24 r.
Supraśl: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH GMINY SUPRAŚL od 1 stycznia 2017 roku do 31 grudnia 2017 roku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl, krajowy numer identyfikacyjny 5065914800000, ul. ul. Piłsudskiego  58, 16030   Supraśl, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 085 7132725, 7132701, e-mail , faks 085 7132720, 7132725.
Adres strony internetowej (URL): www.suprasl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.suprasl.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd Miejski w Supraślu, ul. J. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH GMINY SUPRAŚL od 1 stycznia 2017 roku do 31 grudnia 2017 roku
Numer referencyjny: RI.271.1.11.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie

II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1) Zakres zamówienia obejmuje: a) systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie niezależnie od ilości odpadów wytworzonych na tych nieruchomościach, zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem i częstotliwością wywozu określoną w SIWZ; b) zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach, przepisami wykonawczymi do ustaw oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku gminy Supraśl; c) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, opakowań wielomateriałowych, odpadów zielonych (bioodpadów), odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów niebezpiecznych, zużytych baterii i akumulatorów, świetlówek, tekstyliów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon, chemikaliów, przeterminowanych leków oraz innych odpadów komunalnych (zgodnie z definicją wynikającą z ustawy o odpadach) wytwarzanych w gospodarstwach domowych; d) odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów dostarczonych przez mieszkańców do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych ( na terenie gminy są dwa punkty- jeden przy ulicy Zielonej w Supraślu i jeden przy ulicy Produkcyjnej w Zaściankach) co najmniej raz w tygodniu w sobotę po zakończeniu pracy PSZOK lub w poniedziałek (w przypadku, kiedy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy – w kolejny dzień roboczy); wyposażenie każdego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w 2 kontenery na odpady zielone (KP7), kontener na odpady wielkogabarytowe i elektrośmieci (KP10 lub KP16), kontener na gruz (minimum KP7), na popiół (minimum KP5), oraz pojemników na odpady segregowane – szkło, plastik , makulaturę, świetlówki, leki, tekstylia, baterie i akumulatory oraz chemikalia (na każdą frakcję oddzielnie). e) dostarczenie worków na selektywną zbiórkę odpadów w trzech kolorach; f) dostarczenie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów; Uwaga: Wykonawca nie dostarcza pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników na selektywną zbiórkę odpadów bezpośrednio od mieszkańców. Pojemniki na selektywną zbiórkę odpadów wykonawca zapewnia tylko w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Wykonawca zapewnia worki do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z zapisami niniejszej specyfikacji. g) przygotowanie harmonogramu odbioru poszczególnych grup odpadów w uzgodnieniu z Zamawiającym w ciągu 14 dni od dnia podpisania niniejszej umowy. 2) Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia: a) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r. poz. 676), uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017", uchwałą Nr XX/234/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 " (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012r. poz. 2017 z późn. zm.). b) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia przez Wykonawcę pojemników, za powstałe szkody odpowiada on na zasadzie art. 435 k.c. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego dostarczenia (wymiany) pojemników na swój koszt. Wymieniany pojemnik powinien być co najmniej takiej samej jakości jak pojemnik zniszczony. Wymiana pojemnika nastąpi najpóźniej w terminie 7 dni od daty zgłoszenia przez zamawiającego faktu uszkodzenia pojemnika (telefonicznie, faksem lub drogą elektroniczną). c) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. d) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących w każdym miejscu jeśli będzie to wynikiem jego działania. e) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek odbierać odpady zgodnie z przygotowanym i zaakceptowanym harmonogramem. Pierwszy odbiór odpadów w styczniu ze wszystkich posesji objętych przedmiotem Zamówienia ma się odbyć tak, aby przerwa w odbiorze odpadów zmieszanych pomiędzy ostatnim odbiorem w grudniu a pierwszym odbiorem w styczniu nie wynosiła więcej niż 2,5 tygodnia natomiast przerwa w odbiorze odpadów segregowanych pomiędzy ostatnim odbiorem w grudniu a pierwszym odbiorem w styczniu nie wynosiła więcej niż 5,5 tygodnia. f) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym 4 punktach (aptekach) na terenie Gminy Supraśl pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. g) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym 12 punktach na terenie Gminy Supraśl pojemniki na zużyte baterie. h) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów zwłaszcza podczas zagospodarowania odpadów w wybranej instalacji. i) Wykonawca nie może mieszać odpadów odebranych z terenu Gminy Supraśl z odpadami zebranymi z innej gminy. l) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. m) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii RIPOK. n) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub droga elektroniczna poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację w postaci zdjęcia fotograficznego lub nagrania i protokołu z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. o) Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie, lecz nie później niż dnia następnego w godzinach pracy urzędu zgłaszać każdorazowo Zamawiającemu wszelkie nieprawidłowości związane ze świadczeniem usług: pisemnie, telefonicznie, drogą mailową lub faksem np. brak dostępu do pojemników, zamknięta brama, itp. p) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych prowadzonego przez gminę przy ulicy Zielonej 5 w Supraślu oraz przy ulicy Produkcyjnej w Zaściankach. Odbiór ma się odbywać co najmniej raz w tygodniu w sobotę po zakończeniu pracy PSZOK lub w poniedziałek (w przypadku, kiedy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy – w kolejny dzień roboczy); wyposażenie każdego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w 2 kontenery na odpady zielone (KP7), kontener na odpady wielkogabarytowe i elektrośmieci (KP10 lub KP16), kontener na gruz (minimum KP7), na popiół (minimum KP5), oraz pojemników na odpady segregowane – szkło, plastik , makulaturę, świetlówki, leki, tekstylia, baterie i akumulatory oraz chemikalia (na każdą frakcję oddzielnie). Przy każdym odbiorze pełnych kontenerów w ciągu dwóch dni muszą zostać podstawione puste kontenery tego samego rodzaju. Wyposażenie PSZOK-ów w kontenery na odpady wielkogabarytowe, zielone i budowlane nastąpi najpóźniej do dnia 31 grudnia 2016 r. Punkty będą prowadzone przez gminę. Do punktu mieszkańcy będą mieli możliwość oddania następujących odpadów: • szkło (białe i kolorowe), • plastik, • papier i tektura, • odpady zielone (w tym także owoce, warzywa), • przeterminowane leki, • tekstylia, • baterie i akumulatory, • meble i odpady wielkogabarytowe, • zużyte opony, • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, • odpady budowlane i rozbiórkowe • inne odpady komunalne zebrane w sposób selektywny • popiół q) Realizacja „reklamacji” (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) winna nastąpić w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania od Zamawiającego zawiadomienia telefonicznego, faksem lub poprzez pocztę elektroniczną. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić telefonicznie lub e-mailem na adres Zamawiającego. Za każdy dzień zwłoki w realizacji reklamacji Zamawiający naliczy Wykonawcy kary umowne. r) Wykonawca na żądanie Zamawiającego umożliwi w swojej siedzibie wgląd do systemu GPS pojazdów wykonujących usługi związane z odbiorem i transportem odpadów z terenu gminy Supraśl do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub bazy magazynowo - transportowej. Ponadto Wykonawca na żądanie Zamawiającego będzie zobowiązany sporządzić wykaz z danego dnia umożliwiający odczytanie danych o położeniu i miejscach postoju pojazdu na terenie gminy Supraśl. s) Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu awarie sprzętu służącego do świadczenia usług lub awarię systemu monitorującego najpóźniej w ciągu 2 godzin od zaistnienia zdarzenia w godzinach pracy Urzędu lub do godziny 8.00 dnia następnego jeżeli awaria będzie miała miejsce poza godzinami pracy Urzędu. t) W przypadku awarii pojazdu odbierającego odpady Wykonawca niezwłocznie wyśle pojazd zastępczy spełniający wszystkie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów. 3) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, a w szczególności do: a) dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz.U. z 2016 r. poz. 934), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; b) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz.U. z 2014, poz. 1973) najpóźniej w dniu przekazania sprawozdania półrocznego; c) przekazywania Zamawiającemu dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągniecie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania najpóźniej w dniu przekazania sprawozdania półrocznego, a także informacji, o których mowa w art.9oa ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), otrzymanych od prowadzących regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych oraz instalację przewidzianą do zastępczej obsługi regionu najpóźniej w dniu przekazania sprawozdania półrocznego; d) przekazania rodzajów i ilości odebranych odpadów w danym miesiącu z PSZOK; e) dostarczenia niezbędnych informacji umożliwiających sporządzenie przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający; f) dostarczenia raportu miesięcznego zgodnie z załącznikiem nr 1 do projektu umowy. 4) Wymagania dotyczące instalacja do jakiej mogą trafić odpady: a) zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone odebrane z terenu gminy Supraśl Wykonawca będzie zobowiązany przekazywać do Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Komunalnymi oraz uchwale w sprawie Wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Opadami tj. instalacji przypisanych do Regionu Centralnego, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Supraśl, odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. b) w przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać je do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). c) Stosownie do art. 6d ust.4 pkt 5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm. ) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, do których będzie przekazywał odebrane odpady komunalne. W przypadku niewielkiej ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady. 5) Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej: a) częstotliwość odbioru i rodzaj worka lub sposób pakowania odpadów komunalnych odbieranych selektywnie:  worki koloru zielonego — z przeznaczeniem na szkło białe, kolorowe i mieszane (kod 15 01 07) — co najmniej jeden raz w miesiącu (przerwy pomiędzy odbiorami nie mogą wynosić więcej niż 5 tygodni);  worki koloru żółtego – z przeznaczeniem na plastik (tworzywa sztuczne), odpady wielomateriałowe (Tetra Paki) oraz metale (kod 15 01 02; 15 01 04; 15 01 05) - co najmniej jeden raz w miesiącu (przerwy pomiędzy odbiorami nie mogą wynosić więcej niż 5 tygodni);  worki koloru niebieskiego lub związane w paczki - papier i tektura (kod 15 01 01) – co najmniej jeden raz w miesiącu (przerwy pomiędzy odbiorami nie mogą wynosić więcej niż 5 tygodni);  worki własne Właściciela posesji - odpady zielone, bioodpady (kod 20 01 08, 20 02 01) – co 2 tygodnie od 1 kwietnia do 30 listopada w przypadku zabudowań jednorodzinnych, co najmniej raz w tygodniu w przypadku zabudowań wielorodzinnych; UWAGA! Termin odbioru odpadów zielonych na poszczególnych trasówkach nie może się pokrywać z terminem odbioru odpadów zmieszanych. b) częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów z terenu gminy Supraśl:  przeterminowane leki (kod 20 01 32) - w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz uzgodnionych z Zamawiającym aptekach i punktach aptecznych w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z aptek oraz podstawienie pojemników do ich zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;  baterie i akumulatory (kod 20 01 33, 20 01 34*) – w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz w uzgodnionych z Zamawiającym punktach - w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;  meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte opony (kod 16 01 03) - w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej dwa razy w roku zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem;  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) - w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej dwa razy w roku zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem. Uwaga! Pierwszy odbiór może być przeprowadzony w następującym terminie: 24-30 kwietnia, 8-19 maja 2017r., natomiast drugi w październiku 2017 r. Trasy muszą być ustalone na konkretny dzień na poszczególne miejscowości i ulice. Mieszkańcy nie zgłaszają wywozów z poszczególnych posesji więc Wykonawca musi objechać wszystkie nieruchomości zamieszkałe.  inne odpady komunalne, (kod odpadu m.in: 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80, 20 01 99, 20 02 03, 20 03 99) - zebrane w sposób selektywny - odbierane będą tylko w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych; - odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu: odpady z grupy 17 wytworzone w gospodarstwach domowych) - odbierane będą tylko w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. W przypadku zebrania większej ilości popiołu mieszkańcy mają możliwość odwiezienia go do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (w workach). Wykonawca odbiera od Właścicieli nieruchomości oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych każdą ilość odpadów. 6) Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych): a) częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych:  w zabudowie jednorodzinnej co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;  w zabudowie wielorodzinnej co najmniej 1 raz na tydzień. b) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) zbierane będą z pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. c) Właściciel nieruchomości zapewni wyposażenie jej w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych. Właściciele nieruchomości zapewniają dostęp do odpadów komunalnych jednak nie mają obowiązku wystawiania ich przed posesję. 7) Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia oraz ochrony środowiska: a) Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. b) Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tej czynności. c) Pojazdy i urządzenia należące do Wykonawcy muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku, przeładunku, a także transportu. d) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy obowiązujących przepisów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 8) Urządzenia do gromadzenia odpadów: a) Wielkości pojemników: Wykonawca odbiera odpady zmieszane z pojemników o pojemności od 80 l do 1100 l, KP7 (w zabudowie wielorodzinnej). Ponadto Wykonawca odbiera odpady zebranej w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w podstawionych przez niego kontenerach. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane mogą być stosowane worki o pojemności ok. 120l. W przypadku przepełnienia pojemnika dopuszcza się sporadyczne dostawianie odpadów w workach. b) Oznaczenie worków: Worki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższą instrukcją:  przezroczyste koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu oraz odpadów wielomateriałowych (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów),  przezroczyste koloru zielonego do zbierania szkła bezbarwnego, kolorowego i mieszanego (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów),  przezroczyste koloru niebieskiego do zbierania papieru i makulatury (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów). c) Ilości worków: Powyższe worki będą dostarczane dla Właścicieli nieruchomości przez Wykonawcę. Szacunkowa ilość worków zielonych wynosi: 3000/ miesiąc, a żółtych i niebieskich po 4800/miesiąc. Worki dostępne będą w punkcie selektywnego odbioru odpadów komunalnych. Dodatkowo będą one dostępne w PSZOK-ach oraz w Urzędzie Miejskim w Supraślu i Filii Urzędu w Zaściankach. worki zielone:  gospodarstwo 1-2 osobowe – 1 szt.,  gospodarstwo 3-4 os. – 2 szt.,  gospodarstwo 5 i więcej osobowe – 3 sztuki; worki żółte i niebieskie:  gospodarstwo 1-2 osobowe – 2 szt.,  gospodarstwo 3-4 os. – 3 szt.,  gospodarstwo 5 i więcej osobowe – 4 sztuki Wykonawca, przy każdym odbiorze z nieruchomości, pozostawi co najmniej taką samą ilość worków, jaką odebrał.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:90513100-7, 90533000-2, 90514000-3
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data rozpoczęcia: 01/01/2017 data zakończenia: 31/12/2017

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Supraśl zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz na podstawie oświadczenia (wzór załącznik nr 2)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 300 000 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo - transportową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), na podstawie oświadczenia (wzór załącznik nr 4); 2) dysponuje lub będzie dysponował przez cały okres wykonywania zamówienia co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu logo i nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy te muszą odpowiadać warunkom wymienionym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), na podstawie oświadczenia (wzór załącznik nr 4); 3) dysponuje lub będzie dysponował pojemnikami, które ma dostarczyć w ramach wykonywanej usługi zgodnie z SIWZ, na podstawie oświadczenia (wzór załącznik nr 4)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Supraśl zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 2) dokument potwierdzający że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 300 000 zł; 3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 4.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
1. W postępowaniu wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium, o którym mowa w ust. 1 może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rach. nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. z dopiskiem „Wadium – ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH GMINY SUPRAŚL” 5. Wadium należy wpłacić przelewem nie później niż do dnia 08.11.2016 r. godz. 11.00. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie (lub formach), o której mowa w ust. 2 pkt 2-5, dokument w oryginale należy złożyć, oddzielnie (w odrębnej kopercie) od składanej oferty, przed upływem terminu składania ofert. Złożone w ten sposób wadium musi zabezpieczać wszystkie przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy (z wyłączeniem warunku określonego w art. 46 ust. 5 pkt 2 ustawy - jeśli Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy) oraz swym okresem ważności obejmować co najmniej termin związania ofertą. 7. Wadium, określone w ust. 6 należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej zawartości oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. 8. Wadium składa się nie później niż w terminie i miejscu wskazanym na składanie ofert tj. w Urzędzie Miejskim w Supraślu, ul. J. Piłsudskiego 58 w pokoju nr 2, nie później niż do dnia 08.11.2016 r. do godz. 1100

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena 60
Termin płatności 40

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
W zakresie postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy przewiduje się możliwość zmiany umowy w poniższych warunkach i zakresie: 1) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT – wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy może ulec zmianie o zwiększoną lub zmniejszoną wartość tego podatku; 2) w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian dotyczących danych stron umowy, w tym zmiany teleadresowe, zmiany w nazwie firmy, formy prawnej, itp.; 3) w przypadku wystąpienia zmiany formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08/11/2016, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:


Zwiększ rozmiar czcionki Ustaw domyślny rozmiar czcionki Zmniejsz rozmiar czcionki