Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 200299 - 2014 data 19.09.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Supraśl, ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, fax. 085 7132720, 7132725.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4).
- W ogłoszeniu jest: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
A. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot Zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Supraśl.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
a) systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie niezależnie od ilości odpadów wytworzonych na tych nieruchomościach, zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem i częstotliwością wywozu określoną w rozdziale III pkt A ppkt 5 i 6;
b) zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach, przepisami wykonawczymi do ustaw oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku gminy Supraśl;
c) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, opakowań wielomateriałowych, odpadów zielonych (bioodpadów), odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów niebezpiecznych, zużytych baterii i akumulatorów, świetlówek, tekstyliów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon, chemikaliów, przeterminowanych leków;
d) urządzenie, utrzymanie i obsługa 2 punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) z obsadą personalną zgodnie z niniejszą specyfikacją;
e) dostarczenie worków na selektywną zbiórkę odpadów w dwóch kolorach;
f) dostarczenie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów;
Uwaga: Wykonawca nie dostarcza pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników na selektywną zbiórkę odpadów bezpośrednio od mieszkańców. Pojemniki na selektywną zbiórkę odpadów wykonawca zapewnia tylko w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji na potrzeby urządzenia punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz odbioru ze specjalnych punktów (aptek lub innych) w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Wykonawca zapewnia worki do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z zapisami niniejszej specyfikacji.
g) przygotowanie harmonogramu odbioru poszczególnych grup odpadów w uzgodnieniu z Zamawiającym.
3. Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia:
a) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r. poz. 676), uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017, uchwałą Nr XX/234/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012r. poz. 2017 z późn. zm.).
W przypadku nieosiągnięcia poziomów odzysku, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji, kary administracyjne nałożone na Gminę będą ponoszone przez Wykonawcę na rzecz Gminy na zasadzie kary umownej.
b) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia przez Wykonawcę pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu umowy, niezależnie czy ponosi w tym zakresie winę, zobowiązany będzie do niezwłocznego dostarczenia (wymiany) pojemników na swój koszt. Wymieniany pojemnik powinien być co najmniej takiej samej jakości jak pojemnik zniszczony.
c) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
d) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących w każdym miejscu jeśli będzie to wynikiem jego działania.
e) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów najpóźniej w ciągu 20 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek odbierać odpady zgodnie z przygotowanym i zaakceptowanym harmonogramem.
f) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym minimalnie 5 punktach (aptekach bądź innych miejscach) na terenie Gminy Supraśl pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków.
g) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym minimalnie 10 punktach na terenie Gminy Supraśl pojemniki na zużyte baterie.
h) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym w minimalnie 10 punktach pojemniki na tekstylia.
i) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów zwłaszcza podczas zagospodarowania odpadów w wybranej instalacji.
j) Wykonawca nie może mieszać odpadów odebranych z terenu Gminy Supraśl z odpadami zebranymi z innej gminy.
l) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze.
m) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii RIPOK.
n) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dwóch punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w uzgodnionych z Zamawiającym miejscach na terenie Gminy Supraśl, na działkach gminnych, do których uzyska dostęp na podstawie odrębnej umowy. Ponadto Wykonawca będzie zobowiązany do wyposażenia punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w odpowiednie pojemniki/kontenery oraz do monitorowania stanu ich zapełnienia oraz odbierania odpadów w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to ich przepełnienia. Każdy PSZOK będzie czynny co najmniej w soboty w godzinach 8-14.
Zamawiający wymaga, aby PSZOK-i były urządzone w miejscach przez niego wskazanych. PSZOK-i należy wyposażyć pojemniki przeznaczone do odbioru następujących frakcji odpadów (na każdą frakcję osobny pojemnik/kontener):
szkło (białe i kolorowe),
plastik,
papier i tektura,
odpady zielone (w tym także owoce, warzywa),
przeterminowane leki,
tekstylia,
baterie i akumulatory,
meble i odpady wielkogabarytowe,
zużyte opony,
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
odpady budowlane i rozbiórkowe
inne odpady komunalne zebrane w sposób selektywny
popiół
Osoba wyznaczona przez Wykonawcę do obsługi PSZOK będzie odpowiedzialna za stały i osobisty nadzór nad prawidłową organizacją pracy PSZOK-u, a w szczególności do osobistego przyjmowania odpadów od mieszkańców w dniach pracy PSZOK-u. Ponadto osoba obsługująca PSZOK będzie zobowiązana prowadzić ewidencję zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2010r., nr 249 poz. 1673).
Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać zezwolenie na zbiórkę odpadów we wskazanych miejscach.
o) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, a w szczególności do:
- dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz.U. z 2012 r. poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków;
przekazywania danych w formie elektronicznej z monitoringu GPS o położeniu pojazdu, miejscach postoju i wyładunku odpadów najpóźniej w dniu przedłożenia faktury za dany okres rozliczeniowy;
przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz.U. z 2010 Nr 249 poz. 1673) najpóźniej w dniu przekazania sprawozdania kwartalnego;
przekazywania Zamawiającemu ewidencji odpadów przyjmowanych na PSZOK-ach najpóźniej w dniu przekazania sprawozdania kwartalnego;
do każdego sprawozdania kwartalnego muszą być dołączone następujące dokumenty:
w przypadku odpadów zmieszanych: dokumenty z instalacji potwierdzające ile zostało wysortowanych surowców wtórnych z przekazanych zmieszanych odpadów komunalnych, gdzie zostały w dalszej kolejności przekazane, dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk i recykling (kserokopie DPO i DPR) oraz dokument potwierdzający stosunek masy odpadów o kodzie 19 12 12 powstałych w wyniku procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przekazanych do instalacji (przeznaczonych do składowania) oraz miejsce składowania tych odpadów ;
w przypadku odpadów odebranych selektywnie: dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk i odrębnie recykling, dokumenty (kserokopie DPO i DPR), dokumenty wydane przez wybraną przez Wykonawcę instalację, w której zostały zagospodarowane odpady potwierdzające ilość przekazanych odpadów zebranych selektywnie
dostarczenia dokumentów potwierdzających wykonane prace dotyczące mycia i dezynfekcji pojazdów oraz pojemników i kontenerów w ciągu 14 dni po zakończeniu każdego kwartału;
ponadto Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający;
4. Wymagania dotyczące instalacja do jakiej mogą trafić odpady:
Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Supraśl, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. dla Regionu Centralnego, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Supraśl, odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku, unieszkodliwiana, zgodnie z zasadami, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.).
5. Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie:
a) częstotliwość odbioru i rodzaj worka lub sposób pakowania odpadów komunalnych odbieranych selektywnie:
worki koloru zielonego - z przeznaczeniem na szkło białe, kolorowe i mieszane (kod 15 01 07) - co najmniej jeden raz w miesiącu;
worki koloru żółtego - z przeznaczeniem na plastik (tworzywa sztuczne), odpady wielomateriałowe (Tetra Paki) oraz metale (kod 15 01 02; 15 01 04; 15 01 05) - co najmniej jeden raz w miesiącu;
związane w paczki - papier i tektura (kod 15 01 01) - co najmniej jeden raz w miesiącu;
worki własne Właściciela posesji - odpady zielone, bioodpady (kod 20 01 08, 20 02 01) - co najmniej 2 razy w miesiącu od 1 kwietnia do 30 listopada.
b) częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów z terenu gminy Supraśl:
przeterminowane leki (kod 20 01 32) - w PSZOK oraz uzgodnionych z Zamawiającym aptekach i punktach aptecznych w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z aptek oraz podstawienie pojemników do ich zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;
baterie i akumulatory (kod 20 01 33, 20 01 34*) - w PSZOK oraz w uzgodnionych z Zamawiającym punktach - w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;
tekstylia (kod 20 01 11) - w PSZOK oraz w uzgodnionych z Zamawiającym punktach, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;
meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte opony (kod 16 01 03) - w PSZOK oraz w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej dwa razy w roku zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem;
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 35*, 20 01 36) - w PSZOK oraz w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej jeden raz w roku zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem;
inne odpady komunalne, (kod odpadu: 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80, 20 01 99, 20 02 03, 20 03 99) - zebrane w sposób selektywny - odbierane będą tylko w PSZOK;
odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu: odpady z grupy 17 wytworzone w gospodarstwach domowych) - odbierane będą tylko w PSZOK.
W przypadku zebrania większej ilości popiołu mieszkańcy mają możliwość odwiezienia go do PSZOK-u.
6. Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych):
a) częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych:
w zabudowie jednorodzinnej co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
w zabudowie wielorodzinnej co najmniej 1 raz na tydzień.
b) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) zbierane będą z pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
c) Właściciel nieruchomości zapewni wyposażenie jej w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych i worki do gromadzenia odpadów biodegradowalnych zielonych (bioodpadów).
7. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy przepisów wymienionych w punkcie D niniejszej Specyfikacji.
B. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów.
1. Urządzenia do gromadzenia odpadów:
a) Wielkości pojemników:
Wykonawca odbiera odpady zmieszane z pojemników o pojemności od 80 l do 1100l. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane mogą być stosowane worki o pojemności 120l.
b) Oznaczenie worków:
Worki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższą instrukcją:
przezroczyste koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu oraz odpadów wielomateriałowych (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów),
przezroczyste koloru zielonego do zbierania szkła bezbarwnego, kolorowego i mieszanego (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów),
c) Ilości worków:
Powyższe worki będą dostarczane dla Właścicieli nieruchomości przez Wykonawcę. Szacunkowa ilość worków zielonych wynosi: 7 500/ miesiąc, a żółtych 11 500/miesiąc. Worki dostępne będą w PSZOK. Dodatkowo mogą być one dostępne w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
Wykonawca na własny koszt dostarczy worki na miesiąc styczeń właścicielom nieruchomości do dnia 31 grudnia 2014 r., wg przelicznika:
worki zielone:
gospodarstwo 1-2 osobowe - 1 szt.,
gospodarstwo 3-4 os. - 2 szt.
gospodarstwo 5 i więcej osobowe - 3 sztuki;
worki żółte:
gospodarstwo 1-2 osobowe - 2 szt.,
gospodarstwo 3-4 os. - 3 szt.,
gospodarstwo 5 i Więcej osobowe - 4 sztuki
Wykonawca, przy każdym odbiorze z nieruchomości, pozostawi co najmniej taką samą ilość worków, jaką odebrał.
2. Sprzęt techniczny:
Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale IX SIWZ.
- W ogłoszeniu powinno być: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
A. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot Zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Supraśl.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
a) systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie niezależnie od ilości odpadów wytworzonych na tych nieruchomościach, zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem i częstotliwością wywozu określoną w rozdziale III pkt A ppkt 5 i 6;
b) zagospodarowanie odpadów w instalacjach w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach, przepisami wykonawczymi do ustaw oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku gminy Supraśl;
c) selektywne odbieranie następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, opakowań wielomateriałowych, odpadów zielonych (bioodpadów), odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów niebezpiecznych, zużytych baterii i akumulatorów, świetlówek, tekstyliów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych i zużytych opon, chemikaliów, przeterminowanych leków;
d) obsługa (w tym odbiór, wywóz i zagospodarowanie dostarczonych przez mieszkańców odpadów) 2 punktów selektywnego odbioru odpadów komunalnych z obsadą personalną zgodnie z niniejszą specyfikacją;
e) dostarczenie worków na selektywną zbiórkę odpadów w dwóch kolorach;
f) dostarczenie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów;
Uwaga: Wykonawca nie dostarcza pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników na selektywną zbiórkę odpadów bezpośrednio od mieszkańców. Pojemniki na selektywną zbiórkę odpadów wykonawca zapewnia tylko w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Wykonawca zapewnia worki do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z zapisami niniejszej specyfikacji.
g) przygotowanie harmonogramu odbioru poszczególnych grup odpadów w uzgodnieniu z Zamawiającym.
3. Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia:
a) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r. poz. 676), uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017, uchwałą Nr XX/234/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012r. poz. 2017 z późn. zm.).
b) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia przez Wykonawcę pojemników, za powstałe szkody odpowiada on na zasadzie art. 435 k.c. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego dostarczenia (wymiany) pojemników na swój koszt. Wymieniany pojemnik powinien być co najmniej takiej samej jakości jak pojemnik zniszczony.
c) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
d) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących w każdym miejscu jeśli będzie to wynikiem jego działania.
e) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów najpóźniej w ciągu 20 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek odbierać odpady zgodnie z przygotowanym i zaakceptowanym harmonogramem.
f) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym 5 punktach (aptekach bądź innych miejscach) na terenie Gminy Supraśl pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków.
g) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym 10 punktach na terenie Gminy Supraśl pojemniki na zużyte baterie.
h) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić w uzgodnionych z Zamawiającym 10 punktach pojemniki na tekstylia.
i) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów zwłaszcza podczas zagospodarowania odpadów w wybranej instalacji.
j) Wykonawca nie może mieszać odpadów odebranych z terenu Gminy Supraśl z odpadami zebranymi z innej gminy.
l) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze.
m) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii RIPOK.
n) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dwóch punktów selektywnego odbioru odpadów w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach na terenie gminy Supraśl, na działkach, w których posiadaniu będzie gmina. Każdy z punktów będzie czynny w soboty w godzinach od 8 do 14. Odbiór i wywóz odebranych odpadów ma się odbywać w tym samym dniu. Do punktów mieszkańcy będą mieli możliwość oddania następujących odpadów:
szkło (białe i kolorowe),
plastik,
papier i tektura,
odpady zielone (w tym także owoce, warzywa),
przeterminowane leki,
tekstylia,
baterie i akumulatory,
meble i odpady wielkogabarytowe,
zużyte opony,
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
odpady budowlane i rozbiórkowe
inne odpady komunalne zebrane w sposób selektywny
popiół
o) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, a w szczególności do:
dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz.U. z 2012 r. poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków;
przekazywania danych w formie elektronicznej z monitoringu GPS o położeniu pojazdu, miejscach postoju i wyładunku odpadów najpóźniej w dniu przedłożenia faktury za dany okres rozliczeniowy;
przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz.U. z 2010 Nr 249 poz. 1673) najpóźniej w dniu przekazania sprawozdania kwartalnego;
do każdego sprawozdania kwartalnego muszą być dołączone następujące dokumenty:
w przypadku odpadów zmieszanych: dokumenty z instalacji potwierdzające ile zostało wysortowanych surowców wtórnych z przekazanych zmieszanych odpadów komunalnych, gdzie zostały w dalszej kolejności przekazane, dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk i recykling oraz dokument potwierdzający stosunek masy odpadów o kodzie 19 12 12 powstałych w wyniku procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przekazanych do instalacji (przeznaczonych do składowania) oraz miejsce składowania tych odpadów ;
w przypadku odpadów odebranych selektywnie: dokumenty potwierdzające odrębnie odzysk i odrębnie recykling, dokumenty wydane przez wybraną przez Wykonawcę instalację, w której zostały zagospodarowane odpady potwierdzające ilość przekazanych odpadów zebranych selektywnie.
dostarczenia dokumentów potwierdzających wykonane prace dotyczące mycia i dezynfekcji pojazdów oraz pojemników i kontenerów w ciągu 14 dni po zakończeniu każdego kwartału;
ponadto Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający;
4. Wymagania dotyczące instalacja do jakiej mogą trafić odpady:
Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Supraśl, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. dla Regionu Centralnego, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Supraśl, odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku, unieszkodliwiana, zgodnie z zasadami, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.).
5. Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej:
a) częstotliwość odbioru i rodzaj worka lub sposób pakowania odpadów komunalnych odbieranych selektywnie:
worki koloru zielonego - z przeznaczeniem na szkło białe, kolorowe i mieszane (kod 15 01 07) - co najmniej jeden raz w miesiącu;
worki koloru żółtego - z przeznaczeniem na plastik (tworzywa sztuczne), odpady wielomateriałowe (Tetra Paki) oraz metale (kod 15 01 02; 15 01 04; 15 01 05) - co najmniej jeden raz w miesiącu;
związane w paczki - papier i tektura (kod 15 01 01) - co najmniej jeden raz w miesiącu;
worki własne Właściciela posesji - odpady zielone, bioodpady (kod 20 01 08, 20 02 01) - co najmniej 2 razy w miesiącu od 1 kwietnia do 30 listopada.
b) częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów z terenu gminy Supraśl:
przeterminowane leki (kod 20 01 32) - w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz uzgodnionych z Zamawiającym aptekach i punktach aptecznych w godzinach ich pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z aptek oraz podstawienie pojemników do ich zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;
baterie i akumulatory (kod 20 01 33, 20 01 34*) - w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz w uzgodnionych z Zamawiającym punktach - w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;
tekstylia (kod 20 01 11) - w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz w uzgodnionych z Zamawiającym punktach, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników;
meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte opony (kod 16 01 03) - w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej dwa razy w roku zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem;
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 35*, 20 01 36) - w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych oraz w formie wystawek tj. wystawianych przed posesję, odbierane będą przez Wykonawcę od właścicieli nieruchomości co najmniej jeden raz w roku zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem;
inne odpady komunalne, (kod odpadu: 20 01 13*,20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80, 20 01 99, 20 02 03, 20 03 99) - zebrane w sposób selektywny - odbierane będą tylko w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych;
odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu: odpady z grupy 17 wytworzone w gospodarstwach domowych) - odbierane będą tylko w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych.
W przypadku zebrania większej ilości popiołu mieszkańcy mają możliwość odwiezienia go do punktów selektywnego odbioru odpadów komunalnych.
6. Sposób odbioru przez Wykonawcę stałych odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych):
a) częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych:
w zabudowie jednorodzinnej co najmniej 1 raz na 2 tygodnie;
w zabudowie wielorodzinnej co najmniej 1 raz na tydzień.
b) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) zbierane będą z pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
c) Właściciel nieruchomości zapewni wyposażenie jej w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych i worki do gromadzenia odpadów biodegradowalnych zielonych (bioodpadów).
7. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy przepisów wymienionych w punkcie D niniejszej Specyfikacji.
B. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów.
1. Urządzenia do gromadzenia odpadów:
a) Wielkości pojemników:
Wykonawca odbiera odpady zmieszane z pojemników o pojemności od 80 l do 1100l. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane mogą być stosowane worki o pojemności 120l.
b) Oznaczenie worków:
Worki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższą instrukcją:
przezroczyste koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu oraz odpadów wielomateriałowych (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów),
przezroczyste koloru zielonego do zbierania szkła bezbarwnego, kolorowego i mieszanego (z trwałym opisem i widocznym oznakowaniem, określającym rodzaj gromadzonych odpadów).
c) Ilości worków:
Powyższe worki będą dostarczane dla Właścicieli nieruchomości przez Wykonawcę. Szacunkowa ilość worków zielonych wynosi: 7 500/ miesiąc, a żółtych 11 500/miesiąc. Worki dostępne będą w punktach selektywnego odbioru odpadów komunalnych. Dodatkowo mogą być one dostępne w miejscu wskazanym przez Wykonawcę.
Wykonawca na własny koszt dostarczy worki na miesiąc styczeń właścicielom nieruchomości do dnia 31 grudnia 2014 r., wg przelicznika:
worki zielone:
gospodarstwo 1-2 osobowe - 1 szt.,
gospodarstwo 3-4 os. - 2 szt.,
gospodarstwo 5 i więcej osobowe - 3 sztuki;
worki żółte:
gospodarstwo 1-2 osobowe - 2 szt.,
gospodarstwo 3-4 os. - 3 szt.,
gospodarstwo 5 i więcej osobowe - 4 sztuki
Wykonawca, przy każdym odbiorze z nieruchomości, pozostawi co najmniej taką samą ilość worków, jaką odebrał.
2. Sprzęt techniczny:
Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale IX SIWZ.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1).
- W ogłoszeniu jest: WADIUM Informacja na temat wadium:
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach :
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać:
Wadium - przetarg na wykonanie usługi pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Supraśl. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego: w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rach. nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. Wadium należy wpłacić przelewem nie później niż do dnia 09.10.2014 r. do godz. 11.00. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej.
- W ogłoszeniu powinno być: WADIUM Informacja na temat wadium:
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach :
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać:
Wadium - przetarg na wykonanie usługi pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Supraśl. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego: w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rach. nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. Wadium należy wpłacić przelewem nie później niż do dnia 13.10.2014 r. do godz. 11.00. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej..
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.10.2014 godzina 11:00, miejsce:Urząd Miejski w Supraślu ul. J. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl /pokój nr 10/..
- W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.10.2014 godzina 11:00, miejsce:Urząd Miejski w Supraślu ul. J. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl /pokój nr 10/..