Supraśl: ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG I ULIC GMINY SUPRAŚL W SEZONIE ZIMOWYM 2013/2014
CZĘŚĆ I - LEWA STRONA OD UL. SZOSA BARANOWICKA
CZĘŚĆ II - PRAWA STRONA OD UL. SZOSA BARANOWICKA
CZĘŚĆ III - WSIE PUSZCZAŃSKIE
Numer ogłoszenia: 404476 - 2013; data zamieszczenia: 04.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl , ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, faks 085 7132720, 7132725.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG I ULIC GMINY SUPRAŚL W SEZONIE ZIMOWYM 2013/2014 CZĘŚĆ I - LEWA STRONA OD UL. SZOSA BARANOWICKA CZĘŚĆ II - PRAWA STRONA OD UL. SZOSA BARANOWICKA CZĘŚĆ III - WSIE PUSZCZAŃSKIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg Gminy Supraśl w sezonie zimowym 2013/2014 zgodnie z zakresem określonym odpowiednio w załącznikach 7a, 7b, 7c. 2. Zakres prac obejmuje usługę odśnieżania dróg, ulic, pętli autobusowych, w tym usuwanie śniegu, błota pośniegowego oraz usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie piaskiem - dotyczy wskazanych przez Zamawiającego: pętli autobusowych, przejść dla pieszych, skrzyżowań ulic, wzniesień oraz odcinków dróg według potrzeb. 3. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg: 1) jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości. 2) wskazane przez Zamawiającego skrzyżowania, zakręty, wzniesienia i pętle autobusowe należy posypać piaskiem, który Wykonawca zobowiązuje się zapewnić w ramach własnych środków. 4. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić najpóźniej w ciągu 2 godzin od otrzymania zlecenia od Zamawiającego. 5. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić niezbędną ilość osób do obsługi sprzętu celem należytego wykonania przedmiotu zamówienia. 6. Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się najpóźniej w ciągu 2 godzin po otrzymaniu zlecenia od Zamawiającego w formie e-mail-a, faksu lub zgłoszenia telefonicznego. 7. Do Wykonawcy przy obsłudze sprzętu do zwalczania śliskości i odśnieżania należy: a) wyposażenie swoich środków transportowych w telefony komórkowe i w ostrzegawcze światła pulsujące, b) zamontowanie do swoich środków transportowych czołownic (zawieszeń) pługów wraz z pługami, oraz piaskarek i sprawdzenie prawidłowego funkcjonowania zamontowanego sprzętu bez dodatkowego obciążenia kosztami Zamawiającego, c) tankowanie i rozliczanie paliwa na swój własny koszt, d) obsługa piaskarki i pługa. 8. Wykonawca podczas wykonywania prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg jest zobowiązany do przestrzegania dyscypliny pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów prawa o ruchu drogowym. Za ewentualne szkody powstałe osobom trzecim podczas wykonywania tych prac odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 9. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części: 1) Część I - Lewa strona od ul. Szosa Baranowicka - ulice i drogi w miejscowościach: Zaścianki, Grabówka - ogółem ok. 35 297 m (+/- 2000 m), 1 pętla autobusowa. 2) Część II - Prawa strona od ul. Szosa Baranowicka - ulice i drogi w miejscowościach: Zaścianki, Sobolewo, Henrykowo - ogółem ok. 29 316 (+/- 2000 m) oraz 2 pętle autobusowe i teren przed Zespołem Szkół w Sobolewie. 3) Część III - Wsie Puszczańskie: Sadowy Stok, Jałówka, Pieczonka, Łaźnie, Podłaźnie, Sokołda, Woronicze-Międzyrzecze, Cieliczanka, Kol. Kozły, Surażkowo, Dębowik - ogółem ok. 24 655 m (+/- 2000 m). 10. Przewidywana (szacowana) ilość dróg, ulic w sezonie 2013/2014 1) Część I - Lewa strona od ul. Szosa Baranowicka a) odśnieżanie (w tym usuwania błota pośniegowego): 300 km, b) posypywania piaskiem: 30 km, 2) Część II - Prawa strona od ul. Szosa Baranowicka a) odśnieżanie (w tym usuwania błota pośniegowego): 256 km, b) posypywania piaskiem: 28 km, 3) Część III - Wsie Puszczańskie a) odśnieżanie (w tym usuwania błota pośniegowego): 221 km, b) posypywania piaskiem: 25 km. Dokładny wykaz ulic (w m), w poszczególnych miejscowościach w każdej z części zawiera Załącznik nr 7 a, 7 b i 7c do niniejszej specyfikacji Zimowe utrzymanie dróg następuje wg kolejności kategorii, zgodnie z Załącznikiem nr 7 a, 7 b i 7c do niniejszej specyfikacji. Poszczególne ulice, drogi będą każdorazowo zlecane przez Zamawiającego, zlecenia wynikać będą z aktualnych potrzeb..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: a) część I - : 1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych); b) część II -: 1000,00 zł ( słownie: jeden tysiąc złotych) c) część III -: 1000,00 zł ( słownie: jeden tysiąc złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach : - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na Zimowe utrzymanie dróg i ulic Gminy Supraśl w sezonie zimowym 2013/2014, część .......... Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego: w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rach. nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. Wadium należy wpłacić przelewem nie później niż do dnia 14.10.2013 do godz. 11:00. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie oświadczenia (wzór Załącznik nr 2)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zamówienia, których wartość i przedmiot są zbliżone z usługami niniejszego zamówienia, polegające na realizacji usług odśnieżania o wartości brutto min. 10 000 zł, - usługi winne być potwierdzone dowodami, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie . Dopuszcza się aby Wykonawca- zgodnie z §9 ust 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane- przedstawił dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w §1 ust 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada niezbędny sprzęt. Dla każdej z części wymagane jest dysponowanie dwoma pługami nastawnymi wolnobieżnymi o mocy min. 100 KM plus jeden zestaw posypujący. Do rozsypywania należy używać rozsypywarek dających gwarancje ich rozsypywania z wydatkiem jednostkowym 400 g/m2. Posiadanie co najmniej jednego samochodu osobowego do patrolowania dróg. W przypadku gdy Wykonawca, będzie składał oferty na trzy części, winien dysponować oddzielnym kompletem na poszczególne części
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarcze
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy, 2. Pełnomocnictwo: w przypadku, gdy wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz w przypadku, gdy osoba reprezentująca podmiot działa w oparciu o pełnomocnictwo, 3.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, gdy wykonawca wykazuje się wiedzą, doświadczeniem, osobami lub zdolnościami finansowymi innych podmiotów 4.Informacja o przynależności lub nie do grupy kapitałowej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie i na zasadach opisanych we wzorze umowy, który jest załącznikiem do siwz
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suprasl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Supraślu
ul. J. Piłsudskiego 58
16-030 Supraśl /pokój nr 10/.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Supraślu ul. J. Piłsudskiego 58 16-030 Supraśl /pokój nr 10/.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: LEWA STRONA OD UL. SZOSA BARANOWICKA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Lewa strona od ul. Szosa Baranowicka - ulice i drogi w miejscowościach: Zaścianki, Grabówka - ogółem ok. 35 297 m (+/- 2000 m), 1 pętla autobusowa.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PRAWA STRONA OD UL. SZOSA BARANOWICKA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prawa strona od ul. Szosa Baranowicka - ulice i drogi w miejscowościach: Zaścianki, Sobolewo, Henrykowo - ogółem ok. 29 316 (+/- 2000 m) oraz 2 pętle autobusowe i teren przed Zespołem Szkół w Sobolewie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: WSIE PUSZCZAŃSKIE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wsie Puszczańskie: Sadowy Stok, Jałówka, Pieczonka, Łaźnie, Podłaźnie, Sokołda, Woronicze-Międzyrzecze, Cieliczanka, Kol. Kozły, Surażkowo, Dębowik - ogółem ok. 24 655 m (+/- 2000 m).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.