Supraśl: Obsługa bankowa budżetu Gminy Supraśl i jej jednostek organizacyjnych
Numer ogłoszenia: 35200 - 2011; data zamieszczenia: 03.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl , ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, faks 085 7132720, 7132725.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa bankowa budżetu Gminy Supraśl i jej jednostek organizacyjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia publicznego są usługi bankowe polegające na obsłudze bankowej Gminy Supraśl. Usługi udzielania kredytu. W skład zamówienia wchodzi kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Supraśl i niżej wymienionych jednostek organizacyjnych, objętych budżetem miasta w zakresie: 1)otwarcia i prowadzenia rachunku bieżącego budżetu Gminy Supraśl, 2)otwarcia i prowadzenia rachunków pomocniczych Urzędu Miejskiego, w tym rachunków związanych z rozliczaniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej, 3)otwarcia i prowadzenia rachunków funduszy celowych, 4)otwarcia i prowadzenia rachunku funduszu świadczeń socjalnych, 5)rachunków bieżących i pomocniczych następujących jednostek organizacyjnych objętych budżetem: 1.Zespół Szkół w Sobolewie, 15-509 Białystok - Sobolewo ul.Podlaska 8, 7418-078 2.Zespół Szkół Sportowych, 16-030 Supraśl ul.Piłsudskiego 7183-016 3.Zespół Szkolno-Przedszkolny, 16-030 Supraśl, Ogrodniczki, ul.Zagórna 7, 7183-147 4. Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi, 16-030 Supraśl ul.Piłsudskiego 1A, 7183-623 5. Centrum Kultury i Rekreacji, 16-030 Supraśl ul.Cieliczańska 1, 7183-510 6. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 16-030 Supraśl ul.Piłsudskiego 58 7183-533 7. Komunalny Zakład Budżetowy, 16-030 Supraśl ul.Zielona 5, 7183-553 6)prowadzenia subkont w ramach danego rachunku bankowego, 7)rachunki nieoprocentowane są zwolnione z opłat za prowadzenie, 8)realizowania przelewów krajowych i zagranicznych (elektronicznych i papierowych), 9)dokonywania przelewów w obrębie banku bez opłat, 10)udostępnienia międzybankowego elektronicznego systemu przelewu środków ELIXIR, 11)lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych typu lokaty, overnight i inne, 12)automatycznego przenoszenia nadwyżki środków pozostających na koniec dnia z rachunków bankowych na rachunki lokat jednodniowych, 13)zapewnienia systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych Zamawiającego oraz jego serwisowania. System elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać minimalne wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego. Ponadto System musi umożliwiać w szczególności: a)uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz rachunkach pomocniczych, b)składanie poleceń przelewu, w tym poleceń przelewu zagranicznego, ze wszystkich ww rachunków w ramach dostępnych środków, w tym kredytowych, c)składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do Banku, d)dostęp upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Supraślu do sald rachunków bankowych podległych jednostek organizacyjnych poprzez System, e)w przypadku awarii systemu bank zobowiązuje się do przyjmowania zleceń w wersji papierowej (w siedzibie banku) lub telefonicznej bez dodatkowej opłaty, f)przesyłanie lub udostępnianie wyciągów do odbioru najpóźniej w dniu następnym po dokonaniu operacji, wyciągi będą zawierały nazwy rachunków (obok numeru rachunku, którego dotyczy wyciąg) oraz komplet dokumentów źródłowych będących podstawą zapisów w wyciągach bankowych, Ponadto, Bank zobowiązany jest na własny koszt zainstalować i konserwować w okresie trwania umowy dodatkowe urządzenia takie, jak np. karty podpisu elektronicznego, czytniki kart czy inne wyposażenie komputerowe potrzebne dla pracy tego Systemu, akcesoria bankowe. Bank zobowiązany jest także zapewnić nieodpłatne szkolenie pracowników Zamawiającego i pracowników podległych jednostek organizacyjnych z zakresu obsługi Systemu Szkolenia pracowników jednostek muszą odbywać się w ich siedzibach. 14)doradztwa finansowego w zakresie lokowania wolnych środków, opracowywania projektów inwestycyjnych oraz wniosków w zakresie pozyskiwania optymalnego źródła finansowania inwestycji, 15)świadczenia innych usług bankowych (konwój gotówki w dniu wypłaty wynagrodzeń, telefoniczne informowanie o stanie konta, przechowywanie depozytów, wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym oraz innych opinii i zaświadczeń,), 16)nieodpłatne przyjmowanie wpłat z tytułu dochodów budżetu gminy Supraśl. Wpłaty dokonywane są m.in. z tytułu podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych, opłat adiacenckich, czynszów itp. 17)uruchomienie całodobowego bankomatu na terenie miasta Supraśl. 18)udzielenie krótkoterminowego kredytu w rachunku bieżącym gminy Supraśl: a)Bank zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu kredytu krótkoterminowego w Rachunku Bieżącym Budżetu Gminy; b)kredyt krótkoterminowy będzie miał charakter odnawialny w każdym roku i będzie wynikał z Uchwały Rady Miejskiej (uchwały budżetowej); każdorazowo uruchamiany będzie po przekazaniu do Banku stosownej uchwały oraz podpisaniu Aneksu do umowy o kredyt krótkoterminowy; c)w pierwszym roku obowiązywania umowy Bank zobowiązany jest udzielić kredytu krótkoterminowego do wysokości 2 mln zł; w kolejnych latach wysokość kredytu wynikać będzie z określonego przez Radę Miejską w Supraślu w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy, d)kredyt krótkoterminowy udzielony zostanie bez prowizji i opłat: jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki za rzeczywiście wykorzystany kredyt; e)przeznaczeniem kredytu krótkoterminowego będzie pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy. Oznacza to, że będzie on spłacany ostatniego dnia roboczego danego roku, a w ostatnim roku obowiązywania umowy- ostatniego dnia obowiązywania umowy; f)pułap kredytu krótkoterminowego będzie w dyspozycji Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy; faktycznie kredyt będzie uruchamiany w dowolnej wysokości bez wcześniejszej konieczności zawiadamiania o zamiarze jego uruchomienia; g)oprocentowanie kredytu krótkoterminowego będzie opierało się o stopę WIBOR 1 M przemnożoną przez zaoferowany przez Bank współczynnik (z oferty); h)odsetki od wykorzystanego kredytu krótkoterminowego będą płatne w miesięcznych okresach obrachunkowych i pobierane w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzez potracenie z rachunku bieżącego, po uprzednim przesłaniu do Zamawiającego zawiadomienia o wysokości odsetek; i)do naliczania odsetek założono, iż miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni a rok 365 dni; 19)nieodpłatne świadczenie usług nie wymienionych w rozdz. I pkt. 1-11 specyfikacji istotnych warunków zamówienia objętych przedmiotem zamówienia tj: a)wydawanie książeczek czekowych do rachunków bankowych (Urząd Miejski miesięcznie wykorzystuje średnio około 20 książeczek czekowych, a pozostałe 7 jednostek objętych zamówieniem - od kilku do kilkunastu miesięcznie książeczek czekowych), b)realizacja przelewów zagranicznych (średniorocznie w ilości około 7 sztuk), c)wydawanie opinii bankowych (średniorocznie - około 5 sztuk), d)potwierdzanie autentyczności podpisów zgodnie z kartą wzorów podpisów złożoną w banku ( kilkakrotnie w ciągu roku), e)korzystanie ze skrytki depozytowej w banku, f)telefoniczne informowanie o stanie rachunku bankowego, g)wydawanie wyciągów z rachunków bankowych w formie papierowej wraz z załącznikami..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4, 66.11.30.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wraz z ofertą należy złożyć: 1) oświadczenie na druku stanowiącym załącznik nr 4, potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub w sytuacji gdy zalega z opłacaniem w/w podatków i składek zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2)na potwierdzenie poprawności złożenia oświadczenia woli aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa każdy z podmiotów występujących wspólnie), 3)wypełniony i podpisany przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy Formularz ofertowy - załącznik nr 1.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru w sytuacji, gdy: a)konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b)zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. c)na Gminę zostaną nałożone nowe zadania lub zmieni się struktura organizacyjna Gminy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suprasl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Supraślu,ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Supraślu,ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, pokój nr 10.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie