Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl , ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, faks 085 7132720, 7132725.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suprasl.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Fontanny na skwerze działka nr geod. 635 przy kinie Jutrzenka w Supraślu (w ramach inwestycji: modernizacja skweru wokół kina Jutrzenka).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z budową fontanny na skwerze (działka nr geod. 635) przy kinie Jutrzenka w Supraślu
Zakres prac obejmuje:
- wykonanie fontanny na planie koła o średnicy 448cm, wysokość basenu fontanny nad powierzchnię forum parkowego wynosi 50cm. Fontanna nawiązuje swoją formą do zegara słonecznego i wodnego.
- wykonanie podziemnego zbiornika szczelnego maszynowni fontanny o parametrach: 4,80 dł x 3,0 szer. x 180 wys. + podmurówka 30cm bloczek + płyta przykrywająca z dwoma otworami średnicy 80cm.
- wykonanie podłączenia instalacji wewnętrznych fontanny do sieci: elektrycznej, wodociągowej i kanalizacyjno - ściekowej.
Szczegółowy opis zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.21.20.00-6, 45.40.00.00-1, 45.31.12.00-2, 45.33.24.00-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach : pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na budowę fontanny na skwerze (działka nr geod. 635) przy kinie Jutrzenka w Supraślu (w ramach inwestycji: modernizacja skweru wokół kina Jutrzenka). Wadium należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rach. nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. Wadium należy wnieść nie później niż do dnia 23.09.2009 r. do godz. 10.00. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej.
Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe oraz poręczenia muszą być udzielone do końca terminu związania ofertą i winny obejmować pełny zakres dotyczący wadium, o którym mowa w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy. Gwarant powinien zobowiązać się do wypłaty wadium w następujących przypadkach:
jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie;
gdy Wykonawca odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
jeżeli nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
gdy zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Gwarancje i poręczenia należy przedłożyć w oryginale nie później niż w terminie i miejscu wskazanym na składanie ofert, tj. w Urzędzie Miejskim w Supraślu w pokoju nr 10 nie później niż do dnia 23.09.2009r do godz. 10.00.
Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez lidera konsorcjum lub przez innego członka konsorcjum.
Wykonawca, który przedłoży ofertę nie zabezpieczoną dopuszczalną formą wadium oraz bez zachowania zasad i terminów określonych wyżej zostanie wykluczony z postępowania.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub będą dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
w ciągu ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonali co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia - zagospodarowanie terenów typu parki, skwery, place zabaw, tereny zielone miedzy budynkami o wartości nie mniejszej niż 120 000 zł każda (w zakresie prac co najmniej w jednej robocie musi znajdować się montaż, naprawa lub konserwacja fontanny lub sytemu nawadniania).
dysponują lub będą dysponować osobami do nadzoru posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane (uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: sanitarnej, elektrycznej i konstrukcyjno-budowlanej), osoby te winne posiadać co najmniej dwuletni staż na stanowisku - Kierownika Robót oraz należeć do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa
3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
pozwalającej na realizację zamówienia, przy założeniu, iż płatność zostanie dokonana w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury Zamawiającemu.
Posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min 200 000 zł.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem z postępowania lub odrzuceniem oferty. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o dostarczone dokumenty.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie, iż Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy i nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
2.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy:
a)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawcy będącego spółką cywilną obowiązuje załączenie umowy spółki.
b)Aktualne zaświadczenie właściwego :
Naczelnika Urzędu Skarbowego
Oddziału ZUS lub KRUS
potwierdzające, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3.W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego :
a)Wykaz zamówień (minimum 2) zrealizowanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie na roboty budowlane obejmujące zagospodarowanie terenów typu parki, skwery, place zabaw, tereny zielone miedzy budynkami o wartości nie mniejszej niż 120 000 zł każda. W zakresie prac co najmniej w jednej robocie musi znajdować się montaż lub naprawa lub konserwacja fontanny lub sytemu nawadniania. Wykaz winien zawierać zakres, wartość, termin i odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że zamówienia te zostały wykonane należycie.
b)przedstawienie osób przewidzianych do kierowania robotami, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, (osoby te winne posiadać co najmniej dwuletni staż na stanowisku - Kierownika Robót wraz dokumentami stwierdzającymi, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia (w zakresie: sanitarne, elektryczne i konstrukcyjno-budowlane), oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.
c)Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osoby niezbędnej do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osobę, którą będzie dysponował
4.W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
a) polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200 000 zł
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa wymagane dokumenty z uwzględnieniem § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm.)
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udział w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawcy winni spełnić następujące wymagania:
a)Każdy uczestnik umowy tworzącej konsorcjum (podmioty składające ofertę wspólną) składa oddzielnie dokumenty. W odniesieniu do pozostałych dokumentów, winien złożyć co najmniej jeden z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, składa ustanowiony pełnomocnik, lub każdy podmiot oddzielnie.
b)Oferta musi być podpisana w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie,
c)Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia. Umocowanie należy przedłożyć wraz z ofertą.
Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
d)Wszelka korespondencja oraz późniejsze rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem),
e)Składając oświadczenie o spełnianiu warunków, jak również wypełniając inne dokumenty, powołując się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące konsorcjum.
Dokumenty, o których mowa powyżej mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, za wyjątkiem oświadczeń Wykonawcy, które muszą być złożone w oryginale..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suprasl.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Supraślu, ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.09.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Supraślu, ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).