Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl , ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, faks 085 7132720, 7132725.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suprasl.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ul. Brzozówka w Supraślu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z budową ul. Brzozówka w Supraślu. Długość jezdni wynosi 721,00 mb o szerokości 6 m z nawierzchnią z betonu asfaltowego (warstwa wiążąca - 6 cm, warstwa ścieralna - 5 cm na odcinku 600 mb oraz warstwa wiążąca - 5 cm, warstwa ścieralna - 4 cm na odcinku 121 mb). Na odcinku od skrzyżowania z ul. Cegielnianą do końca projektowanej ulicy, ze względu na przebiegającą linię gazociągu i w celu zwiększenia szerokości chodnika, jezdnię zwężono do szer. 5,5 m. Wjazdy bramowe na posesje o szerokości zasadniczej 3,0 m; wjazd do zakładu przemysłowego Tartak ze względu na wożenie dłużyc, 10 m. Na całej długości ulicy obustronne chodniki o łącznej długości 1442 mb.
2.W zakres robót, oprócz robót drogowych, wchodzi także realizacja takich elementów jak: odwodnienia pasa drogowego - kanalizacja deszczowa dł. 714,0 mb (sieć kanalizacji deszczowej w ul. Brzozówka, z przyłączami od wpustów deszczowych i sięgaczami z ulic przyległych; kolektor deszczowy z sięgaczami, z separatorem wód opadowych i wylotem do istniejącego rowu); przebudowa odcinka kanalizacji sanitarnej - dł 102,60 mb oraz wymiana odcinka wodociągu (wymiana rur azbestowo-cementowych i istniejących przyłączy stalowych na rury o Ø 110 PE 80 i przyłącza Ø 32 PE 80) - długości 86,00 mb.
3.Projekt obejmuje także przebudowę 4 skrzyżowań, budowę 6 przejść dla pieszych z rampami dla niepełnosprawnych oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego (m.in. 18 szt. znaków drogowych).
W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie elementy niezbędne do wykonania całego zakresu robót, a w tym również pełną obsługę geodezyjną z inwentaryzacją powykonawczą i projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.21.30-2, 45.23.32.52-0, 45.23.13.00-8.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Część I: Wykonanie podbudowy wraz z kanalizacją deszczową, odcinkiem kanalizacji sanitarnej i odcinkiem przebudowy wodociągu: 19.000,00 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych). Część II: Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego: 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach : pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Wadium należy wnieść nie później niż do dnia 10.03.2009 r. do godz. 1000. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub będą dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
w ciągu ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonali co najmniej 2 roboty budowlane; zakres, rodzaj i wartość prac zbliżona z robotami dla danej części zamówienia, roboty potwierdzone pozytywnymi referencjami od uprzednio zamawiających,
zatrudnią osoby do nadzoru, posiadające niezbędne uprawnienia do wykonywania niniejszego zamówienia; osoby te winne posiadać co najmniej dwuletni staż na stanowisku - Kierownika Robót.
3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
Posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy.
Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem z postępowania lub odrzuceniem oferty. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane dokumenty..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie, iż Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy i nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
2.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy:
a)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawcy będącego spółką cywilną obowiązuje załączenie umowy spółki.
b)Aktualne zaświadczenie właściwego :
Naczelnika Urzędu Skarbowego
Oddziału ZUS lub KRUS
potwierdzające, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3.W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego :
a)Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, tożsamych zamówień o wartości nie mniejszej niż: 800.000,00 zł dla części I (łącznie roboty sanitarne i roboty drogowe); 400.000,00 zł dla części II, każde z podaniem ich wartości, dat wykonania, odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że zamówienia te zostały wykonane należycie. Należy wykazać się min. 2 zamówieniami.
b)Wykaz osób przewidzianych do nadzoru wykonania zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca oraz dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia i są członkami Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. Część I: wymagane uprawnienia dla branży sanitarnej i drogowej, Część II: wymagane uprawnienia drogowe.
c)W przypadku braku własnego potencjału technicznego oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia - pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu potencjału oraz osób w momencie uzyskania przez Wykonawcę zamówienia.
4.W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł - część I oraz 500.000,00 zł - część II.
5.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa wymagane dokumenty z uwzględnieniem § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm.).
6.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udział w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawcy winni spełnić następujące wymagania:
a)Każdy uczestnik umowy tworzącej konsorcjum (podmioty składające ofertę wspólną) składa oddzielnie dokumenty wymienione w pkt 2a i 2b. W odniesieniu do pozostałych dokumentów konsorcjum może złożyć wspólny dokument,
b)Oferta musi być podpisana w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie,
c)Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia. Umocowanie należy przedłożyć wraz z ofertą.
Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
d)Wszelka korespondencja oraz późniejsze rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem),
e)Składając oświadczenie o spełnianiu warunków, jak również wypełniając inne dokumenty, powołując się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące konsorcjum.
Dokumenty, o których mowa powyżej mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, za wyjątkiem oświadczeń Wykonawcy, które muszą być złożone w oryginale..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suprasl.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Supraślu, 16-030 Supraśl, ul. Piłsudskiego 58, pok. nr 10.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.03.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Supraślu, 16-030 Supraśl, ul. Piłsudskiego 58, pok. nr 10.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie podbudowy wraz z kanalizacją deszczową oraz przebudową odcinka kanalizacji sanitarnej i wodociągu.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z wykonaniem podbudowy ul. Brzozówka w Supraślu. Długość jezdni wynosi 721,00 mb o szerokości 6 m. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Cegielnianą do końca projektowanej ulicy jezdnię zwężono do szer. 5,5 m. Wjazdy bramowe na posesje o szerokości zasadniczej 3,0 m; wjazd do zakładu przemysłowego Tartak ze względu na wożenie dłużyc, 10 m. Na całej długości ulicy obustronne chodniki o łącznej długości 1442 mb.
2.W zakres robót, oprócz robót drogowych, wchodzi także realizacja takich elementów jak: odwodnienia pasa drogowego - kanalizacja deszczowa dł. 714,0 mb (sieć kanalizacji deszczowej w ul. Brzozówka, z przyłączami od wpustów deszczowych i sięgaczami z ulic przyległych; kolektor deszczowy z sięgaczami, z separatorem wód opadowych i wylotem do istniejącego rowu); przebudowa odcinka kanalizacji sanitarnej - dł 102,60 mb oraz wymiana odcinka wodociągu (wymiana rur azbestowo-cementowych i istniejących przyłączy stalowych na rury o Ø 110 PE 80 i przyłącza Ø 32 PE 80) - długości 86,00 mb.
3.Projekt obejmuje także przebudowę 4 skrzyżowań, budowę 6 przejść dla pieszych z rampami dla niepełnosprawnych oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego (m.in. 18 szt. znaków drogowych)..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.21.30-2, 45.23.13.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych związanych z wykonaniem nawierzchni z betonu asfaltowego ul. Brzozówka w Supraślu. Długość jezdni wynosi 721,00 mb o szerokości 6 m z nawierzchnią z betonu asfaltowego: warstwa wiążąca - 6 cm, warstwa ścieralna - 5 cm na odcinku 600 mb oraz warstwa wiążąca - 5 cm, warstwa ścieralna - 4 cm na odcinku 121 mb..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.